tisdag 30 december 2008

Nytt år...nya äventyr..?

Hallååå där ute!!!! Ber så hemskt mycke om ursäkt för att ni fått vänta så länge (hmmm..) på uppdateringen!?!?...har faktiskt varit SJUK!!! o d va kämpigt d kan jag säga!

OK!...nu så e ju julen över o d e väl en stor lättnad för många kan jag tänka. Jag klara den galant me lugnet i behåll o sen bara en myspys kväll me familjen. Tomten dök upp!!! (o vem va tomten???) Alltid lika kul o välkomna denna tomte som bunkar på dörren o undrar om d finns några snälla barn häär??? Klart d finns !!!! barna e alltid såååå snälla inför jul, för man har väl (många av oss vuxna iaf) vid något tillfälle hotat me att "-OM DU INTE LYSSNAR EL. -GÖR SOM JAG SÄGER !! -SÅ KOMMER INTE TOMTEN ME NÅGRA KLAPPAR TILL DIG I ÅR!!!!" o de skärper då till sig o har vid vissa tillfällen sååå jobbigt me o hålla igen me sitt humör så de håller på o spricker...o vi vuxna känner lite av o ha makt där vid den stunden ;)) eller huur mammor o pappor!!! lite rätt har jag väl??? MEN,,,,,,frågar tomten någonsin om d finns några snälla vuxna någonstans??? NE!!! har jag väl aldrig hört!!!! o vi kan ju oxå FAKTISKT!!! skärpa till oss inför julen o behärska oss i vissa stunder för att d nalkas jul o då ska d vara så....man ska va SNÄLL inför julen o d e vi ju allihopa!!!!

Jaja......nog om d. Allt va frid o fröjd o nu e d bara drygt 300 dagar kvar till nästa jul, så andas ut mina vänner o njut av dessa dagar!!!

O när man väl stökat över julen o börjar slappna av o må så gött.....jaha, va blir d då???? JOOOOO!!!!! den häftiga, äckliga, slibbiga, smärtsamma förkylningen slår till i hela min kropp o bara attackeras av äckliga virusbassilusker som bara äter upp hela mig inifrån!!!! YIIIIECH!!! Hur kan man må!!! o va sjuk man kan bli!!! Stackars mig!!!..stackars mig!!!....hahahaa.....skoja bara, hade jag varit av d motsatta könet, så hade d vart synd om mig. Nu överlevde jag detta utan ECHINAGARD o dyliga preparat, för jag e kvinna !! o man klarar d utan dessa preparat o man hugger sig själv i själen o ser till så man kliver upp snart igen o gör d som ska göras!

Lite snörvel i näsan o hosta får man leva me fr.o.m. NU, för d värsta e över. (Ni män som e känsliga för mina ord här....skriv gärna o kommentera o tyck inte illa om mig för de....skämt tål ni väl oxå ;)))

OOO nu snart e d ett nytt år oxå!!! D tycker jag alltid e lite sådära spännande o me stora förväntningar på va detta år har att bjuda på...hur blir d me allt?? va kommer att hända?? m.m.m.m.....sen e d alltid kul o summera året som gått för o se tillbaka o minnas o kanske både skratta, le, lr. gråta. o alla dessa nya människor man mött!!!! D tycker jag e d bästa av allt varje år, för man träffar så många underbara människor o man hittar dessa härliga vänner som man vill ha me sig hela livet...alla mina nya bekantskaper jag fått detta år, e jag såå tacksam för att jag har fått. D e människor som gett mig så mycket och ibland blir jag bara undrandes över om de verkligen kan finnas o att jag fått möta de!!! Speciellt i detta tänker jag på June!!! min bästaste båtkompis!! trodde inte hon fanns på denna jord...Tack gud för att jag fick träffa henne o klart...jag tackar gud för att jag även fick träffa er andra oxå....ingen nämnd, ingen glömd!! o jag har inte blitt religiös för att jag tackar gud för de.... ;)

OOOOps......vet ni va trött jag e nu!?!? har ju skrivit massor o nu vill jag bara lägga mig ner o sova o vakna imorgon, pigg o alert för o fira in de nya året 2009!!!

Hoppas ni e nöjda me detta för denna gång..(har ju fått lite skäll för att jag inte vart här på länge)

o har ni något att tillägga, så varsågoda....in me kommentarerna bara!!!

ÖNSKAR ER ALLA ETT RIKTIGT GOTT 2009!!!! o va rädda om er o ta hand om varandra där ute o ge era medmänniskor så mycket kärlek ni bara kan o orkar!!

Me mycke love från miig!!! o SKÅÅÅL FÖR 2009 O TACK FÖR 2008!!

Inga kommentarer: