onsdag 10 december 2008

jaaaa...kära vänner!!!! SNART E DE JUL!!! o de ska väl bli kul?!?!....De e just de hära hysteriska som e före jul som man kanske kunde skippa. Ja..jag själv stressar väl inte ikring någe märkbart så...men man blir påverkad av andra människor som hela tiden.. O VARJE ÅR!!!! stressar omkring o de vet inte hur de ska hinna me allt o hur de ska ha råd me allt o blablablaaaa......hit o dit o sen e de slutkörda när julen väl e här. ORKA!!!!! nee....ibland känner man väl att man kunde skippa hela julen o drömmer sig bort.....tänk o få ligga på en sandstrand o hälla i sig en iskall öl o bara njuta av ljumma vindar o havsbruuus.....sdjf nvr C......VAKNAVAKNA!!!!!!! U R DREAMING!!!!! ooops.....hmhmmmm..vart va jag???

jo julen...men julen e väl härlig ändå...bara snön kunde falla sådära fiint me stora vackra flingor, o man tänder alla mysiga värmande ljus o barnen har massor me glitter i ögona o bara väntar på att tomten ska komma...o de e denna dag de e tillåtet att bara vräka i sig massor me go mat o allt detta GODIS!!!! då finns de inget "lördagsgodis" inte...ät bara..men inte så du kräks, o de e ju dit man kommer i slutet av kvällen.....magen bara skriker o sväller o man vill bara tömma ur sig allt så man kan trycka in lite till...men jag kan dricka lite istället o drar i sig en halvliter me julmust o de bubblar till lite extra i kistan....kan inte denna dag vara slut snart så man inte känner sig så mätt....ne men julen e mysig....tänk er dennna magiska timme ...15.00-16.00 !!!!! KALLE ANKA!!! denna anka...tänk att han har styrt så många människors julafton i såååå många år!!! gillar den ankan!!! jaha..."ska vi äta före lr efter kalle"???..." ska vi dela ut julklapparna före lr efter kalle"??? blablablaa......DU FANTASTISKA KALLE!!! du e kul, men jag sviker dig mer o mer..tar dan som den kommer o helst går jag väl o myser i morgonrocken o raggsockerna hela dan om de skulle va så. Så.. mina älskade vänner...detta om julen som jag skulle kunna skriva såå mycke om, både före o efter julen...men vet inte om jag orkar, kanske man blir stressad av de o jag ska ju orka me denna fantastiska dag som snart e här.

Seriöst...jag gillar julen, men de e så mycke o de jag har gjort de senaste åren, när man har studerat folk inför julen e ju mina funderingar på om de e värt o slita ut sig så för bara en dag...de e inte de o jag har upptäckt de o vill ha en fridfull o myspys jul me mina nära o kära , UTAN EN MASSA STÅHEJ HIT O DIT!!!! Allt e mysigt me julen för min del...de enda jag kan sakna e faktiskt denna underbart vita härliga snö som ska falla ner....DÅ E DE JUUUL O DE TYCKER JAG E KUUL!!! Tack för ordet o jag kommer att klara julen galant nu ;)))))
GOD JUL PÅ ER O TA DE BARA LUGNT!!!!! KRAMKRAMIMASSORFRÅNMIGTILLERALLA

1 kommentar:

Caroline sa...

Haha, hej panik-inlägg. Jag blir nästan lite stressad ;)